דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זהירות ברכיבה באופניים חשמליים 

מאת    [ 11/04/2018 ]

מילים במאמר: 603   [ נצפה 2332 פעמים ]

יוצאים לרכוב? בכל כלי שהוא חשוב לשמור על כללי הזהירות, ולרכוב על פי הכללים. אך כאשר מדובר על אופניים ממונעים חובה לפעול במשנה זהירות. כיוון שמדובר בכלי עוצמתי יותר, ולכן עשוי להיות גם מסוכן יותר. למדו על השימוש הנכון עם אופניים חשמליים והגיעו למוז חפצכם לחיים ולשלום.

כללי זהירות - אופניים חשמליות

אופניים חשמליים – לא לכל גיל!

לפני הכול חשוב לציין כי אופניים חשמליות לא מתאימות לכל גיל. מדובר אמנם באופניים, עובדה שעשויה להטעות אנשים ולתת להם להבין שהוא מתאים גם לילדים. אך זה לגמרי לא נכון! זוג אופניים חשמליים מתאים למבוגרים ולנערים החל מגיל 16. רק להם יש את היכולת לשלוט על הכלי ולנהוג עמו בזהירות הנדרשת. יש לשים לב לכך שהנזקים שעלולים להתרחש כתוצאה משימוש באופניים הללו הם גם לרוכב בעצמו וגם לסביבה שלו. שמרו על החיים של הילד ושל הסביבה שלו.

תקני בטיחות – לשימוש נכון

כדי להבטיח שימוש נכון באופניים יש להכיר את תקני הבטיחות. התקנים הללו מנחים כיצד להשתמש באופניים ואיך לנהוג בהם בצורה בטיחותית בלי לסכן את החיים. יש לשים לב לכך כבר בעת רכישת האופניים. בשלב זה חשוב לבדוק האם האופניים נושאים תו תקן שמאשר את היותם עונים על כללי הבטיחות. אמנם התקנים מגבילים את המהירות המקסימלית, אך לעולם לא כדאי לחרוג מהתקנים ולפעול בחוסר זהירות. יש מי שמבצע פעולות שונות באופניים על מנת להגביר את מהירות הנסיעה. זו פעולה מסוכנת ואסורה.

נוהגים על פי הכללים 

לפני שיוצאים לדרך חשוב לשים לב לכך שכללי הזהירות מחייבים וכן התמרורים בדרכים. יש לרכוב בזהירות הנדרשת תוך התחשבות בסביבה. כך תמנעו תאונות מסוכנות ולא תזיקו לסובבים אתכם או לעצמכם. השתמשו באופניים שלכם בזהירות הנדרשת, ומנעו מעצמכם סכנות ונזקים. כך תפיקו את מלוא התועלת מהאופניים ולא תכניסו את עצמם למקום סכנה.

היכן כדאי לתקן אופניים חשמליים? להיכן מומלץ לקחת את האופניים לתיקון, או מדוע לא כדאי לתקן אופניים חשמליים אצל חובבנים.

כשהייתם ילדים והיה פנצ'ר באחד הגלגלים, או שהיה צריך לשמן את השרשרת, עשיתם את זה בעצמכם או שאחד מבני המשפחה תיקן את האופניים עבורכם. אולם, כאשר מדובר באופניים חשמליים הסיפור אינו פשוט כל כך. תיקון אופניים חשמליים מצריך ידע גם במכאניקה וגם בחשמל ואתה ממש לא רוצה לגלות שהאדם שמתקן לך את האופניים לא מבין הרבה במנוע חשמלי של אופניים.

מה כבר יכול להיות מסובך בתיקון אופניים?

תיקוני אופניים חשמליים זה לא רק מילוי אוויר בגלגלים או כיוון האופן. בדיקה או תיקון של בסיסי סוללה, החלפת בקר, תושבת או מסילה לסוללה וסוללה, מצערת שלמה, מסך תצוגה דיגיטלי, פיוז לטעינה, מטען, תיקוני חיווט. זו רשימה חלקית המתייחסת לחלק החשמלי באופניים וזה עוד לפני שהתחלנו לפרט את התיקונים הנדרשים ברכיבים המכאניים של האופניים. בכל סוגי התיקונים האלו אתם רוצים להיות רגועים שמי שמטפל בתקלה, מפרק ומרכיב הוא בעל מקצוע שיש לו הידע הנדרש וניסיון בתיקוני אופניים חשמליים. אדם כזה תוכלו למצוא במוסך אופניים.

מוסך אופניים – המקום היחיד לתיקוני אופניים

יש דבר כזה מוסך אופניים? התשובה חיובית. מאז שטרנד הרכיבה על אופניים חשמליות צבר תאוצה, עלה הצורך גם בשירותי תיקון תואמים, שיתנו מענה כולל לכל השירותים אותם יצטרכו הרוכבים. כך קמו מוסכי אופניים ומעבדות לתיקון אופניים. אם קנית את האופניים מחנות מקצועית ובעלת מוניטין, סביר להניח שיש לה גם מעבדת תיקונים שנותנת שירותים ללקוחות. מעבדות תיקונים כאלו וגם מוסך אופניים המעסיקים צוות מיומן ומוכשר בתיקוני מכאניקה וחשמל, ידעו כיצד לאתר את התקלה בקלות ולטפל בה, ובמידת הצורך גם להזמין חלפים מתאימים לדגם שברשותך.

את משימת תיקון אופניים חשמליים אתה חייב לשים בידיים של טכנאי אופניים מיומן ומעודכן בכל החידושים שיוצאים לשוק. האלטרנטיבה היא למסור את האופניים למתקן חובבני ולא להבין אחר כך למה התיקון כל כך יקר, או מדוע זמן קצר לאחר התיקון מתחילה סדרת תקלות מתסכלת.

 

אריק כהן עורך חדשות bn




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב